Stacja Otwock zapewni komfort i bezpieczeństwo w podróży. Budowane są perony, tory i sieć trakcyjna. Nowe wiadukty usprawnią komunikację w mieście. Przebudowa prowadzona przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. w ramach modernizacji linii Lublin – Warszawa zakończy się w 2020 roku.
Kompleksowa modernizacja układu torowego i peronów w Otwocku to istotny etap inwestycji na linii Warszawa – Lublin (nr 7). Z trzech nowych peronów, w tym dwóch wyspowych, pasażerowie skorzystają już w przyszłym roku. Dojście do pociągów będzie wygodniejsze dzięki przejściu podziemnemu. Perony wyposażone będą w szerokie wiaty, wygodne ławki oraz tablice informacyjne. Windy i pochylnie zapewnią dostęp osobom o ograniczonej mobilności. Powstaną ścieżki dotykowe dla osób niewidomych i niedowidzących.
Obecnie na stacji budowany jest peron, układane są tory. Zdemontowano już perony oraz część torów. Usunięto większość kolizji z instalacjami. Dla pieszych powstają dwa nowe przejścia pod torami. Komfortowe przejście z jednej strony miasta na drugą zapewni tunel w obrębie stacji, z możliwością dojść na perony i do pociągów. Również w miejscu obecnego przejścia na wysokości ul. Sosnowej będzie bezpieczne przejście pod torami. Pasażerom, sprawne podróże w trakcie przebudowy stacji zapewnia peron tymczasowy. Przygotowano także dwa przejścia przez tory w poziomie szyn.
Treść znajduje się w archiwum
Możesz ją przeczytać kupując dostęp do naszego archiwum STANDARD.