Aby zdobyć klienta na mieszkanie, warto go poznać

16 kwietnia 2018

Jakich mieszkań szukają potencjalni nabywcy? Odpowiedź wydaje się banalna, jeśli przyjrzeć się obecnym wynikom sprzedaży branży deweloperskiej. Na rynku aktywne są wszystkie grupy popytowe, sprzedają się zarówno mieszkania najtańsze jak i te najdroższe. Z oferty znikają zarówno te małe jak i te duże. Ale czy faktycznie dokonując zakupu klienci zaspokajają swoje oczekiwania, czy dokonują raczej selekcji negatywnej by wybrać z tego, co akurat pojawia się na rynku.

Konieczność jak najlepszego dopasowania produktu do potrzeb nabywców staje się faktem wobec zmian jakich doświadczamy na rynku mieszkaniowym. Zdaniem ekspertów z firmy doradczej REAS, która od lat analizuje zmiany zachodzące na pierwotnym rynku mieszkaniowym w Polsce, trudności w dostępie do atrakcyjnych terenów inwestycyjnych, wzrost kosztów realizacji i projektowane zmiany legislacyjne ograniczające możliwości zabudowy będą nieuchronnie zmniejszać rentowność projektów deweloperskich.

- Mimo wciąż niskich stóp procentowych, wzrost cen wynikający z ograniczeń podażowych zacznie w końcu wpływać na popyt, a jednym z największych wyzwań z jakimi przyjdzie mierzyć się firmom deweloperskim, będzie znalezienie sposobu na przyciągnięcie klienta z zasobniejszym portfelem, często bardziej wymagającego. – komentuje Aleksandra Gałabuda, Konsultant w dziale Badań i Analiz Rynku REAS. - Będzie to wymagało większego zaangażowania w stworzenie produktu możliwie jak najlepiej dopasowanego do oczekiwań nabywcy i umożliwi skierowanie do niego odpowiedniego komunikatu sprzedażowego.

Aby było to możliwe, potrzebna jest wiedza na temat tego, czego konsumenci oczekują. Badanie preferencji nabywców przeprowadzone przez REAS na podstawie danych zgromadzonych w 2017 r. za pośrednictwem platformy OBIDO w Warszawie, Krakowie i Wrocławiu – trzech największych i najbardziej aktywnych rynkach mieszkaniowych w kraju – pozwoliło bliżej przyjrzeć się temu zagadnieniu.

 

Treść znajduje się w archiwum

Możesz ją przeczytać kupując dostęp do naszego archiwum STANDARD.