Wszystkie inwestycje przy Placu Andersa budowane były z wykorzystaniem nowoczesnych, najbardziej wydajnych energetycznie – na swoje czasy – rozwiązań, nawet zanim certyfikacja w tym zakresie stała się standardem. Podobnie jest w przypadku Andersii Silver.
Poznań rozwija się niezwykle dynamicznie. W ostatnich latach zmienia się między innymi oblicze śródmieścia. Do najciekawszych obiektów należy zespół Andersia, w tym najwyższy w mieście biurowiec – Andersia Silver.
- Ze względu na skalę przedsięwzięcia oraz centrotwórczy charakter, na każdym etapie realizacji Andersia Silver brany był pod uwagę jego wpływ na otoczenie. Istotny jest fakt, że dzieje się to jako część partnerstwa publiczno-prywatnego, w ramach którego inwestor realizujący cele komercyjne współpracuje z Miastem Poznań. Powstaje nowoczesne centrum biznesowe, z korzyścią nie tylko dla najemców, ale i szerzej pojętej społeczności miejskiej kilku pokoleń. Wszystkie inwestycje przy Placu Andersa budowane były z wykorzystaniem nowoczesnych, najbardziej wydajnych energetycznie – na swoje czasy – rozwiązań, nawet zanim certyfikacja w tym zakresie stała się standardem, kreując miejsca wpływające na dobrostan użytkowników, między innymi jedną z pierwszych nowoczesnych placówek medycznych w PFC, renomowany hotel w Andersia Tower czy siłownię w Andersia Business Centre. – mówi Adam Trybusz, prezes zarządu Andersia Retail, a także pomysłodawca i siła sprawcza projektu.
Budowie biurowców towarzyszyła ciekawa aranżacja przestrzeni ogólnodostępnych. Powstały tam pomnik prezydenta Cyryla Ratajskiego, rzeźba Brama Czasu autorstwa prof. Andrzeja Bednarczyka czy instalacja Miejsce Spotkań Tomasza Wojtkowiaka przy Andersia Business Center.
– Projekt Andersia Silver stanowi kontynuację realizacji założeń ESG, mając na względzie zrównoważony wpływ na środowisko i społeczeństwo oraz zachowanie przejrzystości i ładu korporacyjnego. Odznacza się również pionierskimi w Poznaniu rozwiązaniami w zakresie ograniczenia wpływu na środowisko. Tworzymy przestrzeń odzwierciedlającą współczesne potrzeby najemców, zarówno na poziomie coraz bardziej świadomych i wrażliwych ekologicznie pracowników, jak i korporacji, które chcą realizować swoje cele biznesowe w ramach zrównoważonego rozwoju. – zaznacza Piotr Trybusz, dyrektor sprzedaży w firmie PROBUILD, która jest menadżerem projektu.
Treść znajduje się w archiwum
Możesz ją przeczytać kupując dostęp do naszego archiwum STANDARD.