Centra handlowe w aglomeracjach - Lublin

06 marca 2017

W Lublinie działa aż trzynaście centrów handlowych o łącznej powierzchni ponad 326 000 mkw. Nasycenie powierzchnią handlową w aglomeracji równe 959 mkw. na 1 000 osób już teraz jest najwyższe wśród miast regionalnych, a po ukończeniu budowy parku handlowego IKEA wzrośnie do 1 126 mkw. – wynika z publikacji Colliers International „Centra handlowe w aglomeracjach I kw. 2017 r. | Lublin”.

W Lublinie znajdziemy zarówno duże centra regionalne, jak i mniejsze formaty obsługujące wybrane dzielnice lub osiedla mieszkaniowe. Największym obiektem handlowym w mieście jest Atrium Felicity, gdzie na powierzchni 75 000 mkw. działa ponad 100 lokali m. in.: hipermarket Auchan, sklep  z art. budowlanymi Leroy Merlin, multipleks Cinema City, fitness Fabryka Formy, Saturn, RTV Euro AGD czy marki z grupy Inditex i LPP. Drugim pod względem wielkości centrum handlowym Lublina jest Galeria Olimp (63 000 mkw.), rozbudowywana systematycznie w latach 2000-2013. Trzecie miejsce na podium zajmują Tarasy Zamkowe (38 000 mkw.), ale już w przyszłym roku ustąpią miejsca parkowi handlowemu IKEA o powierzchni 57 000 mkw., którego otwarcie planowane jest w 2018 roku. To jedyny obiekt handlowy powstający w mieście. Inne projekty tego typu znajdują się na wczesnym etapie planowania lub ich budowa opóźnia się ze względów formalnych i finansowych.

W centrach handlowych Lublina działa ponad 1000 sklepów. Największą grupę najemców stanowią sieci z sektorów: moda (29%), usługi (14%) oraz zdrowie i uroda (8%). W ubiegłym roku swój lokal w Tarasach Zamkowych otworzyła sieć Royal Collection. Nowe marki, takie jak Monnari, Lee Wrangler oraz Only pojawiły się w Outlet Center Lublin. Rozpoczęto także komercjalizację parku handlowego IKEA – deweloper zaanonsował podpisanie umów m.in. z RTV Euro AGD, Martes Sport i Rossmann.

 

Treść znajduje się w archiwum

Możesz ją przeczytać kupując dostęp do naszego archiwum STANDARD.