Katowice, tradycyjnie kojarzone z górnictwem i przemysłem ciężkim, od kilku lat przechodzą imponującą metamorfozę. Przemiany gospodarcze, społeczne i przestrzenne czynią to miasto ważnym ośrodkiem kulturalnym i biznesowym nie tylko na Śląsku, ale również w całym kraju. Inwestorzy coraz chętniej lokują tu swoje siedziby, co potwierdza prężnie rozwijający się rynek nowoczesnych usług dla biznesu oraz rynek biurowy.
W dniu 1 lipca stolica Górnego Śląska wraz z sąsiednimi miastami regionu rozpoczęły nowy rozdział w swojej historii. Powołany do życia organizm metropolitalny ma szansę stać się silną marką, która przyciągnie zagraniczny kapitał.
Pozytywne zmiany dostrzegła spółka TDJ Estate, należąca do Grupy TDJ, która w sercu metropolii realizuje swój pierwszy projekt biurowy. Kompleks .KTW, czyli zespół wysokościowców o powierzchni 62 000 mkw., ma utożsamiać to, co w Katowicach najlepsze, a jednocześnie spełniać wymagania stawiane przed biurowcami najwyższej klasy. Dlaczego deweloper wybrał tę lokalizację? Jaki potencjał w niej drzemie?
Nowa silna marka - Metropolia Górnośląsko-Zagłębiowska
Metropolia swoim zasięgiem obejmuje 41 miast Śląska i Zagłębia, w których mieszka ponad 2,2 mln ludzi. To największy po Warszawie ośrodek miejski w Polsce, zlokalizowany na obszarze ponad 2000 km2. Na korzyść regionu przemawiają dobra infrastruktura komunikacyjna oraz potencjał ludzki – dostęp do licznej grupy dobrze wykształconych ludzi, sprawnie władających językami obcymi. W obrębie metropolii ponad 1,2 mln osób jest aktywnych zawodowo, a kolejnych 100 tys. studiuje na 25 śląskich uczelniach wyższych. Silnym wyróżnikiem Katowic i całej aglomeracji jest również prężnie rozwijający się sektor nowoczesnych usług dla biznesu BPO/SSC (4. miejsce w Polsce). Zgodnie z raportem ABSL – Business Services Sector in Poland 2017, w obrębie metropolii działa blisko 86 centrów nowoczesnych usług, w których zatrudnionych jest ponad 19,5 tys. osób.
Treść znajduje się w archiwum
Możesz ją przeczytać kupując dostęp do naszego archiwum STANDARD.