Działające w Polsce centra usług biznesowych to w 70 proc. filie zagranicznych firm. Pod wieloma względami polskie biura międzynarodowych korporacji mają wysoką pozycję wewnątrz firmowej hierarchii lokalizacji – oceniają branżowi eksperci.
Co wpływa na to, że polski oddział firmy jest pozytywnie postrzegany za granicą?
Zgodnie z raportem Związku Sektora Usług Biznesowych (ABSL) w Polsce w sektorze usług dla biznesu działa 1078 podmiotów, z których aż 70 proc. to centra zagranicznych firm, prowadzących przeważnie równoległą działalność w wielu różnych krajach. Zdaniem przedstawicieli branży nieruchomości biurowych, polskie oddziały często są pozytywnie odbierane przez międzynarodowych inwestorów.
Poniżej 4 główne czynniki, które zdaniem firmy mają największy wpływ na pozytywne postrzeganie przez zagranicę zlokalizowanych w Polsce biur.
Dostęp do komunikacji
Działanie zagranicznego centrum usług wiąże się z bardzo częstym przemieszczeniem się pracowników pomiędzy firmowymi biurami, znajdującymi się w innych miastach lub krajach. Dlatego dla najemców kluczowy jest dostęp do szeroko rozumianej komunikacji – od miejskiej przez międzymiastową na międzynarodowej kończąc.
Jakość i ekologia
Kolejnym istotnym elementem jest jakość obiektu, w którym prowadzona jest działalność. Dla najemców nie tylko cena za mkw. powierzchni jest ważna. Równie istotne są m.in. kwestie zużycia energii, wpływu budynku na stan powietrza, rozwiązań ograniczających zużycie wody, a także zastosowanych do budowy materiałów. Nie jest tajemnicą, że powszechne są dziś oczekiwania inwestorów, żeby przestrzeń biurowa była ekologiczna i energooszczędna - firmy chcą być zlokalizowane w „zielonych budynkach” i ma to wpływ na postrzeganie biura na szczeblu międzynarodowym. Warto też podkreślić, że niekiedy bardzo wyśrubowane wymagania w tym zakresie pozwalają najemcom wyraźnie optymalizować koszty prowadzenia działalności.
Treść znajduje się w archiwum
Możesz ją przeczytać kupując dostęp do naszego archiwum STANDARD.