Skrzynki depozytowe w roli gablot z obuwiem, sklep sportowy oparty na planie stadionu, wybór produktów na dotykowym ekranie zlokalizowanym w sklepie – choć brzmi jak scenariusz filmu science fiction, to przykłady już obecnych nowości w sektorze handlowym – wynika z raportu CBRE "Shopping Centre 4.0 Innovations in Shopping Centres" opisującego innowacyjne zmiany na rynku powierzchni handlowych.
Centrum handlowe już dawno przestało być miejscem, w którym dokonujemy jedynie zakupów. Dzięki bogatej ofercie rozrywkowo-kulturalnej, przestrzeń centrów stała się ważnym ośrodkiem życia społecznego, a wszystkie te elementy mają kreować doświadczenia poza-zakupowe, stanowiące kluczową rolę w strategii rozwoju galerii handlowych.
Innowacje technologiczne, konkurencja ze strony rynku e-commerce oraz rosnące wymagania konsumentów wymuszają na centrach handlowych wprowadzanie zmian, które nie tylko sprostają oczekiwaniom klientów, ale też wyróżnią ich na tle konkurencji. O sukcesie centrum handlowego decyduje tym samym coraz więcej czynników, co będzie stanowiło prawdziwe wyzwanie zarówno dla nowych inwestycji, jak i już istniejących obiektów.
- Zmiany w zachowaniach konsumentów i dojrzewanie sektora handlowego przyczyniają się do ewolucji obiektów handlowych. Centra handlowe stawiają na innowacyjność i wzbogacanie oferty, stając się ważnym ośrodkiem życia społecznego łącząc rozrywkę, kulturę, edukację, nowoczesne technologie i wypoczynek. W kolejnych latach proces ten będzie ulegał intensyfikacji, a wpływać na niego będzie styl i tempo życia: potrzeby konsumentów rosną, a centra handlowe muszą się przystosowywać, aby sprostać tym oczekiwaniom. - mówi Agata Czarnecka z CBRE, autorka raportu.
Treść znajduje się w archiwum
Możesz ją przeczytać kupując dostęp do naszego archiwum STANDARD.