W 2018 r. powstało w Polsce 21 nowych obiektów handlowych, a 15 zostało rozbudowanych. Cały czas przybywa nowej powierzchni handlowej, wynika z najnowszego raportu, który przygotowała agencja CBRE.
W ciągu ostatnich 12 miesięcy w Polsce przybyło 430 tys. mkw. powierzchni handlowej (+3,7% r/r) – wynika z raportu CBRE „Market View: polski rynek handlowy po IV kw. 2018 r.”. Porównując ostatnie pięć lat (2014-2018) z okresem 2009-2013 zauważalne jest jednak wolniejsze tempo rozwoju obiektów – średnio 4% rocznie wobec 8% rocznie.
W 2018 r. zbudowano 21 obiektów handlowych, ale aż 15 zostało rozbudowanych. Nasz kraj ma już ponad 500 różnych centrów zakupowych, rynek jest już nasycony. Dlatego coraz częstszym krokiem staje się powiększenie, szczególnie starszych obiektów.
CBRE przygotowała również zestawienie 10 miast (pow. 200 tys. mieszkańców), z największym nasyceniem powierzchnią handlową. Listę otwierają Poznań, Gdańsk i Lublin, z kolei najmniej przestrzeni handlowej na 1000 mieszkańców znajdziemy w Radomiu, Częstochowie i Toruniu.
Treść znajduje się w archiwum
Możesz ją przeczytać kupując dostęp do naszego archiwum STANDARD.