Rynek handlowy w Polsce

12 kwietnia 2017

W ciągu pierwszych trzech miesięcy 2017 r. w Polsce do użytku oddano jedynie ok. 10 tys. mkw. powierzchni centrów handlowych, a całkowite zasoby nowoczesnej powierzchni handlowej wyniosły ok. 11,2 mln mkw. Na koniec I kwartału br. w budowie znajdowało się ok. 550 tys. mkw. powierzchni centrów handlowych z planowaną datą otwarcia do końca 2018 roku. - informuje Colliers International.

Na rynku w dalszym ciągu obserwujemy procesy repozycjonowania starszych obiektów handlowych poprzez modernizacje, rozbudowy i remonty. Swoje sklepy modernizują także najemcy. W okresie styczeń-marzec br., poza umowami typu pre-lease w budowanych obecnie obiektach, obserwowane były liczne transakcje w istniejących centrach handlowych, szczególnie w sektorach: spożywczym, mody, a także sportu i rekreacji.

- Dużą aktywnością w I kwartale odznaczał się sektor spożywczy. Zamknięcie sieci supermarketów Alma spowodowało ekspansję konkurencyjnych marek, które zajęły powierzchnie zarezerwowane wcześniej przez operatora. Przykładem takich transakcji są m. in.: Carrefour w Galerii Olimp oraz w centrum Aura w Olsztynie, Intermarche w Galerii Młociny, czy Piotr i Paweł w Klifie - mówi Katarzyna Michnikowska, dyrektor w Dziale Doradztwa i Badań rynku Colliers International.

Średni współczynnik powierzchni niewynajętej dla osiemnastu największych polskich miast utrzymuje się na niskim poziomie ok. 3,5%, najniższe pustostany notowane są w Warszawie, a najwyższe w Radomiu.

 

Treść znajduje się w archiwum

Możesz ją przeczytać kupując dostęp do naszego archiwum STANDARD.