Trendy w projektowaniu centrów handlowych

23 lutego 2017

O wartości rynkowej danej nieruchomości świadczy kilka czynników, z czego najważniejszym jest lokalizacja. Obiekt położony w centrum daje więcej możliwości jego użytkownikom. Czy zasada ta dotyczy również handlu? Po części tak. Jednak zmieniająca się struktura czasu wolnego wywarła ogromny wpływ na oczekiwania mieszkańców względem centrów handlowych. O tym, jak projektować tego typu obiekty, by odpowiadały potrzebom ludzi, mówi Agnieszka Szczepaniak, architekt z AP Szczepaniak.

Kiedy galerie handlowe nie były tak rozpowszechnione, sama ich obecność budziła zainteresowanie i przyciągała tłumy klientów. Dziś, kiedy w Polsce jest ich blisko 400, sytuacja ta znacznie się zmieniła. Dlatego obecnie obiekty te nie pełnią wyłącznie funkcji handlowej, a stały się małym miasteczkiem, oferującym klientom wiele atrakcji w jednym miejscu.

Od pewnego czasu daje się zauważyć wyraźny trend, polegający na nadaniu nowej funkcji centrom handlowym. Nie dziwi więc fakt, że w dalszym ciągu obserwuje się modernizacje i remonty istniejących już obiektów. Działania właścicieli obejmują bardzo szerokie spektrum, od dostosowania infrastruktury do potrzeb najmłodszych, po remonty stref rekreacyjnych, wprowadzenie bezpłatnego Wi-Fi czy całkowite odświeżenie systemów nawigacji i identyfikacji wizualnej. Dziś galerie handlowe to nie tylko miejsca, w których zrobimy zakupy, lecz także spędzimy czas z przyjaciółmi, skorzystamy z oferowanych form aktywnego wypoczynku czy bogatego zaplecza gastronomicznego.

 

Treść znajduje się w archiwum

Możesz ją przeczytać kupując dostęp do naszego archiwum STANDARD.