W Polsce co roku pojawia się nawet 30 nowych marek handlowych

16 maja 2016

Polski rynek wciąż jest magnesem dla międzynarodowych marek. Co roku pojawia się na nim nawet 30 nowych graczy. Rozwijają się przede wszystkim w centrach handlowych, które zapewniają nowoczesną przestrzeń, marketing, dobry dojazd i miejsca parkingowe. Coraz więcej marek interesuje się jednak polskimi ulicami handlowymi, szczególnie są to sieci spożywcze, restauracje i kawiarnie, ale także sklepy z towarami luksusowymi.

Polska jest gotowa na nowe marki handlowe. To bardzo duży rynek zbytu, ponad 38 mln mieszkańców, których charakteryzuje rosnąca siła nabywcza. Te dwa elementy powodują, że marki międzynarodowe i nasze marki rodzime bardzo chętnie rozwijają swoje sieci na terenie Polski – mówi Magdalena Frątczak, dyrektor działu powierzchni handlowych w CBRE.

Jak podkreśla, co roku na rynku pojawia się około 30 nowych marek, przede wszystkim z branży modowej i restauracyjnej. Ten rok, w opinii ekspertów, nie powinien znacząco różnić się od poprzednich lat.

Oczekujemy na bardzo interesujące  marki takie jak Forever 21. Benihana z części restauracyjnej czy Décimas – marka sportowa to takie brandy, które pojawiły się w ostatnich miesiącach i mam nadzieję, że tego typu będą też widziane w Polsce w kolejnych – mówi Magdalena Frątczak. – Warszawa jest miejscem pierwszych spotkań z nowymi sieciami, natomiast po kilku miesiącach działalności nowe marki wchodzą również do innych miast.

 

Treść znajduje się w archiwum

Możesz ją przeczytać kupując dostęp do naszego archiwum STANDARD.