Warszawski rynek handlowy stawia na usługi i rozrywkę

21 marca 2018

Firma doradcza JLL podsumowała najważniejsze wydarzenia na rynku nieruchomości handlowych w Aglomeracji Warszawskiej w 2017 r.

Całkowita podaż nowoczesnej powierzchni handlowej w Aglomeracji Warszawskiej wyniosła na koniec 2017 roku 1,76 mln mkw., z czego 1,2 mln mkw. to centra handlowe. Pozostałe formaty to parki handlowe (276 tys. mkw.), wolnostojące obiekty handlowe (212 tys. mkw.) oraz centra wyprzedażowe: 57 tys. mkw. W ubiegłym roku na warszawskim rynku handlowym przybyło blisko 85 tys. mkw. powierzchni, a największym ukończonym obiektem była Galeria Północna (64 tys. mkw.). Poziom nasycenia powierzchnią w ramach centrów handlowych w stolicy wyniósł natomiast 472 mkw./ 1 000 mieszkańców i jest trzecim najniższym w kraju wśród ośmiu głównych aglomeracji.

- W budowie pozostaje ponad 198 tys. mkw. powierzchni, która powinna zostać oddana do użytku w 2018-2019 r., z czego 151 tys. mkw. to centra handlowe. Zauważalnym trendem, bardzo charakterystycznym dla stołecznego rynku, jest dalszy wzrost zainteresowania inwestorów projektami wielofunkcyjnymi. Przykładem projektów realizowanych w tym formacie jest EC Powiśle, Browary Warszawskie oraz Centrum Praskie Koneser - tłumaczy Joanna Tomczyk, Analityk Rynku, JLL.

Największe projekty handlowe w fazie realizacji w Aglomeracji Warszawskiej

Projekt Deweloper / Inwestor GLA (mkw.)
Galeria Młociny Echo Investment/ Echo Polska Properties 76 000
Nowa Stacja w Pruszkowie ECC 26 800
Centrum Janki (rozbudowa) Cromwell Property Group 21 000
Centrum Praskie Koneser BBI Development/ Liebrecht & wooD 21 000
EC Powiśle White Star Real Estate/ Tristan Capital Partners 15 500

Źródło: JLL, IV kw. 2017 r.

 

Treść znajduje się w archiwum

Możesz ją przeczytać kupując dostęp do naszego archiwum STANDARD.