Liczba zadłużonych firm świadczących usługi noclegowe zwiększyła się prawie o połowę. Obecnie ze spłatą należności wobec kontrahentów zwleka 1576 właścicieli hoteli, pensjonatów i pól kempingowych. Ale w tym roku jest szansa na poprawę sytuacji.
Branża hotelowa w Polsce przeżywa dobry okres. Może też liczyć na wzrost w przyszłym roku. Rośnie zainteresowanie naszym krajem w zakresie turystyki medycznej – to główne wnioski z czwartej edycji raportu „Hotel Sales & Marketing Trends 2016” przygotowanego przez ekspertów firm doradczych Profitroom i Deloitte.
Świadomi klienci
– Podobnie jak w każdej dziedzinie, zmieniają się jednak postawy konsumentów – podkreśla Karolina Antonowicz, Customer Success Director w Profitroom. – Dotyczy to między innymi wzrostu znaczenia opinii innych gości w procesie rezerwacji noclegów. Według naszych danych, przed zarezerwowaniem pobytu użytkownik internetu przegląda średnio aż 18 stron internetowych, a wśród nich portale z opiniami czy też profile w mediach społecznościowych.
– Dobry hotel musi dziś podejmować działania w zakresie społecznej odpowiedzialności biznesu – dodaje Paulina Kaczmarek, menedżer Sustainability Consulting w Deloitte. – Między innymi poprzez wdrażanie rozwiązań oszczędzających prąd, wodę, efektywne zarządzanie odpadami. Nasze doświadczenia pokazują, że klienci coraz częściej zwracają uwagę na tego typu działania.
Treść znajduje się w archiwum
Możesz ją przeczytać kupując dostęp do naszego archiwum STANDARD.