Po kilku latach umiarkowanej aktywności, rynek powierzchni handlowych w Warszawie przeżywa intensywny wzrost. Niewątpliwie, najważniejszym wydarzeniem na rynku w całym 2017 roku było otwarcie Galerii Północnej - największego centrum handlowego, które pojawiło się w Warszawie, od czasów otwarcia Złotych Tarasów w 2007 roku.
Według najnowszego raportu przygotowanego przez CBRE - „Rynek Nieruchomości Handlowych w Warszawie, 3 kw. 2017” - podaż powierzchni handlowej w aglomeracji warszawskiej wynosi obecnie 1,57 miliona mkw. w 47 centrach handlowych. Najnowszy obiekt – Galeria Północna wzbogaciła rynek o 64 tys. mkw., a w budowie znajduje się kolejne 170 tys. mkw. Warszawa jest bez wątpienia największym i najbardziej rozwiniętym rynkiem w Polsce, a mimo to wciąż najbardziej atrakcyjnym. Aż 30% budowanej obecnie w kraju powierzchni handlowej powstaje w stolicy.
Obecne nasycenie powierzchnią handlową na poziomie 470 mkw./1000 mieszkańców oraz duża konkurencja na rynku, kieruje deweloperów do przejścia z podejścia ilościowego w stronę jakościowego. Popularnymi praktykami są obecnie: przebudowy, rozbudowy i modernizacje, mające na celu odświeżenie wyglądu oraz oferty obiektów. Coraz bardziej atrakcyjne stają się obiekty typu ‘mixed-use’ łączące w sobie wiele funkcji (handlową, biurową, mieszkaniową, hotelową). Eksperci CBRE prognozują, że w 2018 zostanie oddanych do użytku 5 nowych obiektów handlowych i 2 rozbudowy, łącznie oferujące 95 tys. mkw. Wśród nich, cztery to projekty wielofunkcyjne z rozbudowaną oferta handlową: CEDET (7000 mkw.), Koneser (21 000 mkw.), EC Powiśle (10 000 mkw.) oraz Galeria Rondo Wiatraczna (11 000 mkw.).
Reklama
Wykup E-dostęp już teraz i bądź na bieżąco Kup E-dostęp
Aktywujac E-dostęp, masz możliwość w określonym czasie bądź w określonej ilości, czytać materiały publikowane na naszym portalu [oprócz treści PREMIUM].