W Białymstoku działa osiem centrów handlowych o łącznej powierzchni ponad 265 tys. mkw. Po zakończeniu rozbudów galerii Auchan Hetmańska i CH Zielone Wzgórze zasoby powierzchni handlowej w mieście powiększą się o 14,5 tys. mkw. – wynika z publikacji Colliers International „Centra handlowe w aglomeracjach I kw. 2017 r. | Białystok”.
Obecnie nasycenie powierzchnią handlową w Białymstoku wynosi 731 mkw./ 1 tys. osób i powoli wzrasta w wyniku trendu rozbudów obiektów handlowych, który utrzymuje się w mieście od zeszłego roku. Na koniec 2016 roku o prawie 2 tys. mkw. powiększyło się centrum wyprzedażowe Outlet Center Białystok, zaś w tym roku planowane jest zakończenie rozbudowy CH Zielone Wzgórze, które zyska 2,5 tys. mkw. Podzielona na fazy rozbudowa trwa także w centrum Auchan Hetmańska, gdzie do końca 2018 roku przybędzie łącznie 12 tys. mkw. W ubiegłym roku ogłoszono już pierwszych najemców nowej powierzchni – H&M, Toys’R’Us i Martes Sport.
W wyniku intensywnej komercjalizacji nowe marki pojawiły się także w Outlet Center Białystok – sportowe centrum rozrywki Strefa X zajęło tu 600 mkw., Smyk – 540 mkw. oraz Puma – 560 mkw. W centrum Alfa zadebiutowała natomiast sieć modowa New Balance.
Reklama
Wykup E-dostęp już teraz i bądź na bieżąco Kup E-dostęp
Aktywujac E-dostęp, masz możliwość w określonym czasie bądź w określonej ilości, czytać materiały publikowane na naszym portalu [oprócz treści PREMIUM].