Deweloperzy mieszkaniowi i biurowi coraz częściej sięgają po nowoczesne technologie wspierające obsługę klienta. Często są to platformy IT i specjalne aplikacje, które służą przede wszystkim do sprawniejszego odpowiadania na zapytania, ale też umożliwiają rezerwację miejsca parkingowego czy roweru w miejscu pracy. Takie rozwiązania cieszą się już popularnością w segmencie nieruchomości komercyjnych. Powoli zaczynają być także wykorzystywane przez deweloperów na rynku mieszkaniowym.
Według analiz agencji badawczej Forrester Research, po raz pierwszy w historii, klienci podejmując decyzję zakupową chętniej korzystają ze strony internetowej firmy i tzw. FAQ, czyli najczęściej zadawanych pytań, niż z kontaktu telefonicznego z konsultantem. Potwierdza to raport firmy Microsoft, która przebadała 4 tys. osób na świecie w zakresie preferencji dotyczących obsługi klienta. Okazuje się, że zdecydowana większość klientów (90%) deklarowała, że woli tzw. samoobsługowy kontakt z ofertą, czyli korzystanie z dobrze przygotowanej strony internetowej czy różnego rodzaju aplikacji mobilnych i internetowych.
Z czego to wynika? Zdaniem Marcina Niewczasa, Koordynatora ds. Zarządzania Nieruchomościami Skanska Residential Development Poland, przyzwyczailiśmy się do dostępu do informacji 24 godziny na dobę 7 dni w tygodniu. Coraz większa grupa klientów oczekuje natychmiastowych rozwiązań o każdej porze, nie zawsze w godzinach pracy dewelopera. To zdecydowanie wpływa na wzrost popularności rozwiązań typu self-service, wirtualnych asystentów czy sztucznej inteligencji i to one w istotnym stopniu będą wpływać na ewolucję działów obsługi klienta. W Polsce takie rozwiązania są wykorzystywane na szerszą skalę m.in. w branżach FMCG, ICT czy chociażby logistycznej (np. funkcja śledzenia przesyłek, nadawania paczek w systemie 24/7). Powoli zaczynają być też upowszechniane w branży nieruchomości – mieszkaniowych, biurowych czy komercyjnych.
Reklama
Wykup E-dostęp już teraz i bądź na bieżąco Kup E-dostęp
Aktywujac E-dostęp, masz możliwość w określonym czasie bądź w określonej ilości, czytać materiały publikowane na naszym portalu [oprócz treści PREMIUM].