Raport Colliers International, Polskiej Rady Centrów Handlowych oraz IQS o centrach handlowych w Polsce dostosowanych do potrzeb dzieci i ich rodziców.
Polska Rada Centrów Handlowych (PRCH) wraz z firmą Colliers International oraz IQS Sp. z o.o. zbadały wybrane centra handlowe w ośmiu największych ośrodkach miejskich Polski, pod kątem ich przyjazności dla rodzin z dziećmi. Badanie objęło 62 obiekty o łącznej powierzchni najmu blisko 3,2 mln mkw. Analizie poddano obiekty handlowe o wielkości ponad 20 tys. mkw., posiadające minimum 60 lokali, wyłączając te znajdujące się w rozbudowie lub gruntownej modernizacji. Badanie składało się z dwóch elementów – inspekcji dokonanej przez ekspertów Colliers i PRCH oraz anonimowych ankiet przeprowadzonych przez IQS wśród posiadających dzieci mieszkańców wybranych ośrodków miejskich. Wyniki badań zostały opublikowane w raporcie „Centra handlowe przyjazne dzieciom”, którego premiera miała miejsce 1 czerwca podczas międzynarodowych Targów ReDI w Warszawie.
Inspekcja ekspertów objęła charakterystykę ogólną obiektu, ofertę handlowo-usługowo-rozrywkową oraz udogodnienia dla rodzin z dziećmi. Za pomocą ankiety internetowej zbadano natomiast opinie rodziców na temat centrów handlowych przyjaznych rodzinom.
— Właściciele i zarządcy centrów handlowych stale pracują nad tym aby ich obiekty były atrakcyjne dla klientów i nadążały za ich oczekiwaniami i potrzebami. Centra handlowe już dawno przestały być miejscem gdzie robimy tylko zakupy, ponieważ spędzamy w nich coraz więcej czasu. Nie dziwi zatem fakt, że galerie zmieniają się i starają zapewnić jak najbardziej komfortowe warunki dla wszystkich swoich klientów. Szczególną i zarazem chyba najbardziej wymagającą grupą są rodziny z dziećmi. Specjalne pokoje do karmienia i przewijania, strefy zabaw, animacje dla dzieci stają się powoli standardem na rynku, co cieszy, choć jak pokazują nasze badania w opinii rodziców jest jeszcze kilka elementów, które należy poprawić — mówi Radosław Knap, Dyrektor Generalny, Polska Rada Centrów Handlowych.
— Ogólna ocena odwiedzonych centrów handlowych pod kątem ich przyjazności rodzinom z dziećmi jest pozytywna. Właściciele i zarządcy obiektów myślą o swoich najmłodszych klientach i starają się wprowadzać rozwiązania wychodzące naprzeciw potrzebom dzieci. Wśród rozwiązań są zarówno inwestycje kapitałochłonne, jak i te możliwe do przeprowadzenia praktycznie bez ponoszenia nakładów finansowych, dzięki pozyskaniu współpracy innych firm i instytucji. Niezależnie jednak, czy jest to duża czy mała inwestycja, zawsze warto dobrze przemyśleć wdrażanie danego rozwiązania i dopasować je do realnych potrzeb lokalnej społeczności — mówi Katarzyna Michnikowska, Starszy Analityk, Dział Doradztwa i Badań Rynku Colliers International.
Reklama
Wykup E-dostęp już teraz i bądź na bieżąco Kup E-dostęp
Aktywujac E-dostęp, masz możliwość w określonym czasie bądź w określonej ilości, czytać materiały publikowane na naszym portalu [oprócz treści PREMIUM].