Przebudowa ronda Kaponiera to jedna z największych i najdłużej realizowanych inwestycji w Poznaniu.
Inwestycja polega na przebudowie węzła komunikacyjnego Rondo Kaponiera. Obejmuje przebudowę ulicy Roosevelta w Poznaniu od skrzyżowania z ulicą Dąbrowskiego i Mostem Teatralnym do Mostu Dworcowego i ulicy Głogowskiej wraz z przebudową ronda Kaponiera, przebudową skrzyżowania ul. Roosevelta z ul. Bukowską oraz ul. Słowackiego, rozbiórką oraz odbudową Mostu Uniwersyteckiego i przebudową skrzyżowania ul. Św. Marcin/Most Uniwersytecki z ul. Dworcową.
W ramach przebudowy inwestycji przewidziano m.in.:
- przebudowę układu drogowego polegająca na przebudowie układu jezdni i dobudowie pasów ruchu, budowie ciągów rowerowych i przebudowie ciągów pieszych;
- przebudowę układu torowego tramwajowego;
- przebudowę sieci trakcyjnej wraz z rozbiórką i budową w nowym miejscu stacji transformatorowej;
- założenie zieleni;
- wykonanie konstrukcji oporowych, konstrukcji wsporczych, konstrukcji tunelu dla PST, konstrukcji garażu i części usługowo-handlowej;
- wykonanie przebudowy przejść podziemnych na Rondzie Kaponiera
- budowę obiektu kubaturowego wielopoziomowego komunikacyjnego poziom „0” (Most Uniwersytecki) z poziomem „-1” (przejście podziemne Kaponiera) i z poziomem „-2” (przystanek PST);
- budowę wind i schodów ruchomych;
- budowę zintegrowanych przystanków komunikacji publicznej;
- rozbiórkę i odbudowę Mostu Uniwersyteckiego
- wykonanie wyposażenia wybudowanych obiektów wraz z elementami architektury;
- wykonanie elementów bezpieczeństwa ruchu, w tym organizacji ruchu i sygnalizacji świetlnej;
- wykonanie wyposażenia dla monitoringu i telematyki;
- przebudowę, rozbudowę lub budowę infrastruktury technicznej (energetycznej, teletechnicznej, kanalizacji deszczowej i sanitarnej, wodociągowej i ciepłowniczej).
Reklama
Wykup E-dostęp już teraz i bądź na bieżąco Kup E-dostęp
Aktywujac E-dostęp, masz możliwość w określonym czasie bądź w określonej ilości, czytać materiały publikowane na naszym portalu [oprócz treści PREMIUM].