Cały proces potrwa do końca 2027 roku. Kolejowa obwodnica Poznania ma zostać zmodernizowana tak, by mogły z niej korzystać pociągi aglomeracyjne. Dziś podpisano wartą 1,4 mld złotych umowę z wykonawcą, który zaprojektuje i przeprowadzi prace budowlane.
Kontrakt dotyczy przygotowania projektów wykonawczych i wykonania prac budowlanych, które dostosują kolejową obwodnicę stolicy Wielkopolski do przejazdów pociągów pasażerskich. Inwestycja zostanie sfinansowana z budżetu państwa.
Reklama
Torowa obwodnica stolicy Wielkopolski ma około 70 kilometrów. W ramach modernizacji przebudowane mają zostać m.in. tory i sieć trakcyjna. Powstanie także nowa łącznica między Poznaniem Strzeszynem a Poznaniem Piątkowo, a długa na około kilometr estakada kolejowa nad Wartą zostanie wyremontowana. Według szacunków PKP PLK po modernizacji przejazd całą obwodową trasą od stacji Poznań Główny, uwzględniając zatrzymanie pociągów na wszystkich planowanych ośmiu przystankach, zajmie około piećdziesiąt minut.
Kolejowa obwodnica Poznania powstała w 1970 roku. Po zakończeniu renowacji składy będą mogły rozpędzać się do 120 km/h. Umowa przewiduje budowę siedmiu nowych przystanków i gruntowną modernizację jednego. Inwestycję zrealizuje konsorcjum firm: Zakład Robót Komunikacyjnych DOM oraz spółki Alusta i Intop Warszawa. Rozpoczęcie prac budowlanych planowane jest na następny kwartał. Według założeń działania przy modernizacji obwodnicy kolejowej Poznania mają potrwać do końca 2027 roku.