Poprowadzi ona na wschodnią część Białołęki. Spółka Tramwaje Warszawskie podpisała umowę na wykonanie kompleksowej dokumentacji projektowej dla przedsięwzięcia, którego budowa powinna rozpocząć się w 2028 roku. Wartość umowy wynosi nieco ponad 25 mln złotych.
Wybrana w przetargu firma Voessing Polska przygotuje kompletną dokumentację projektową - zarówno budowlaną, jak i wykonawczą, a także przeprowadzi wszystkie uzgodnienia z gestorami sieci i jednostkami merytorycznymi miasta.
Reklama
Projektant musi też przygotować wszelkie materiały niezbędne do uzyskania pozwolenia na rozpoczęcie prac tak, aby przyszły wykonawca tramwaju na Zieloną Białołękę otrzymał komplet materiałów umożliwiających prowadzenie budowy. Zespół Voessing Polska będzie miał około 42 miesięcy na realizację zamówienia, co oznacza, że dokumentacja powinna być gotowa w pierwszym kwartale 2028 roku.
Trasa będzie miała prawie 6,5 kilometra długości. Rozpocznie się na Targówku przy skrzyżowaniu ulic Matki Teresy z Kalkuty i Rembielińskiej, gdzie będzie się łączyć z istniejącą siecią tramwajową. Dalej torowisko poprowadzi w ciągu ulic: św. Wincentego i Głębockiej, a następnie kilometrową estakadą przejdzie nad trasą S8 i rondem Małej Brzozy. Ostatni odcinek będzie biegł w rezerwie terenowej aż do Szkoły Podstawowej nr 112 przy ulicy Zaułek, gdzie znajdzie się pętla autobusowo-tramwajowa.
Realizacja robót budowlanych zaplanowana jest na lata 2028-2030.