Zadanie to przypadnie firmie Voessing Polska. Spółka została wybrana przez Tramwaje Warszawskie do zaprojektowania inwestycji, której budowa ma się rozpocząć w 2028 roku.
Firma Voessing Polska będzie odpowiedzialna za przeprowadzenie prac projektowych oraz uzyskanie niezbędnych pozwoleń i dokumentów administracyjnych, w tym pozwolenia na budowę. Na tę część prac wykonawca będzie miał cztery lata.
Reklama
Podpisanie umowy na nową trasę tramwajową w stolicy będzie możliwe po zakończeniu procedur formalnych, w tym związanych z możliwymi odwołaniami od wyników przetargu. Trasa będzie miała prawie 6,5 kilometrów długości. Rozpocznie się na Targówku przy skrzyżowaniu ulic Matki Teresy z Kalkuty i Rembielińskiej, a dalej poprowadzi w ciągu ulic: św. Wincentego i Głębockiej oraz kilometrową estakadą przejdzie nad trasą S8 i rondem Małej Brzozy. Ostatni odcinek będzie biegł w rezerwie terenowej aż do Szkoły Podstawowej nr 112 przy ulicy Zaułek, gdzie znajdzie się pętla autobusowo-tramwajowa.
Projektanci w pierwszym etapie swoich działań wykonają analizę obsługi komunikacyjnej połączenia wschodniej części Białołęki ze stacją metra Kondratowicza. Kolejny krok po wyborze jednego z trzech wariantów to opracowanie projektów budowlanych. Wykonawca opracuje także m.in. raport ponownej oceny oddziaływania inwestycji na środowisko. Realizacja robót budowlanych, po odebraniu dokumentacji projektowej i pozyskaniu niezbędnych decyzji administracyjnych, zaplanowana jest na lata 2028-2030.