Statystyki mówią wprost – wschodnie województwa w wielu dziedzinach doganiają te położone na zachodzie kraju. Wzrost wartości PKB na mieszkańca, zwiększenie zatrudnienia i spadek bezrobocia są wyraźnymi, choć nie jedynymi wskaźnikami, które pokazują wzmocnienie potencjału makroregionu do dalszego rozwoju.
O poprawie sytuacji społeczno-gospodarczej Polski Wschodniej świadczą również wskaźniki dotyczące poziomu innowacyjności, przedsiębiorczości, struktury gospodarki, poziomu wykształcenia, jak i dostępności komunikacyjnej.
Jak połączyć Polskę A z Polską B?
W ciągu 10 lat obecności w UE udało się zbudować we wschodniej części kraju infrastrukturę, o której wcześniej można było tylko pomarzyć. Budowa autostrad A2 i A4 otworzyły wschodni region na komunikację o zasięgu międzynarodowym.
- Inwestycje objęły trasy krajowe, wojewódzkie i lokalne, poprawiając sieć dróg - mówi Krzysztof Andrulewicz, Prezes Zarządu Skanska - Pod koniec 2014 r. mierzona w kilometrach długość dróg publicznych w Polsce Wschodniej była o ponad 15,7 tys. km (czyli o ok 15 %) większa niż w 2008 r. Najszybszy rozwój nastąpił w latach 2008 - 2011 roku, kiedy przybyło prawie 13 tys. km dróg. Województwo podkarpackie osiągnęło najlepszy wynik w kraju pod względem liczby kilometrów zmodernizowanych lub wybudowanych tras. Ich długość wyniosła łącznie ok. 1,4 tys. km – dodaje Krzysztof Andrulewicz.
Reklama
Wykup E-dostęp już teraz i bądź na bieżąco Kup E-dostęp
Aktywujac E-dostęp, masz możliwość w określonym czasie bądź w określonej ilości, czytać materiały publikowane na naszym portalu [oprócz treści PREMIUM].