W 2018 r. powstało w Polsce 21 nowych obiektów handlowych, a 15 zostało rozbudowanych. Cały czas przybywa nowej powierzchni handlowej, wynika z najnowszego raportu, który przygotowała agencja CBRE.
W ciągu ostatnich 12 miesięcy w Polsce przybyło 430 tys. mkw. powierzchni handlowej (+3,7% r/r) – wynika z raportu CBRE „Market View: polski rynek handlowy po IV kw. 2018 r.”. Porównując ostatnie pięć lat (2014-2018) z okresem 2009-2013 zauważalne jest jednak wolniejsze tempo rozwoju obiektów – średnio 4% rocznie wobec 8% rocznie.
W 2018 r. zbudowano 21 obiektów handlowych, ale aż 15 zostało rozbudowanych. Nasz kraj ma już ponad 500 różnych centrów zakupowych, rynek jest już nasycony. Dlatego coraz częstszym krokiem staje się powiększenie, szczególnie starszych obiektów.
CBRE przygotowała również zestawienie 10 miast (pow. 200 tys. mieszkańców), z największym nasyceniem powierzchnią handlową. Listę otwierają Poznań, Gdańsk i Lublin, z kolei najmniej przestrzeni handlowej na 1000 mieszkańców znajdziemy w Radomiu, Częstochowie i Toruniu.
Reklama
Wykup E-dostęp już teraz i bądź na bieżąco Kup E-dostęp
Aktywujac E-dostęp, masz możliwość w określonym czasie bądź w określonej ilości, czytać materiały publikowane na naszym portalu [oprócz treści PREMIUM].