Najemcą hangaru wybudowanego przez spółkę Górnośląskie Towarzystwo Lotnicze będzie linia Wizz Air. Inwestycja z dwiema zatokami serwisowymi, umożliwiającymi przeglądy samolotów wielkości Airbusa A321neo powinna być gotowa na początku 2026 roku.
Budynek jest obecnie projektowany, natomiast do końca tego roku powinien zostać wybrany wykonawca prac budowlanych. Czwarty hangar będzie miał około 10 tys. mkw. powierzchni.
Reklama
Poza zatokami serwisowymi znajdą się w nim również pomieszczenia warsztatowe, w tym m.in. lakiernia i szlifiernia. Hangar wyposażony będzie w trzykondygnacyjne zaplecze biurowo-socjalne z częścią szkoleniową. Po oddaniu do użytku czwartego hangaru technicznego, łączna powierzchnia infrastruktury do przeglądów i serwisu samolotów w Katowice Airport będzie wynosić ponad 32 tys. mkw. Dostępnych będzie osiem zatok do serwisu samolotów kodu C czyli Boeing 737 oraz Airbus A320.
Linia Wizz Air jest nie tylko największym przewoźnikiem w Katowicach pod względem liczby obsługiwanych pasażerów, ale też największym najemcą hangarów na lotnisku. Budowa kolejnego tego typu obiektu to jeden z projektów programu inwestycyjnego Katowice Airport na lata 2024-28. Zawarto w nim również budowę głównego terminalu pasażerskiego, który połączony będzie tunelem ze stacją kolejową, budowę drugiego terminalu towarowego czy rozbudowę parkingów, w tym budowę parkingu wielopoziomowego.