Prace ruszyły w ramach budowy ostatniego odcinka linii M2. Tarcza TBM Anna ma w pierwszym etapie do pokonania nieco ponad 1 tys. metrów. W ten sposób połączy dwie nowe budowane stacje - Karolin i Chrzanów.
W pierwszej kolejności tarcze Anna i Krystyna będą miały do wywiercenia dwa tunele o długości ponad kilometra - tuż za szybem startowym, zlokalizowanym na stacji Karolin. Jako pierwsza ruszyła Anna. Gdy dotrze do stacji C2 Chrzanów, ekipy techników zostaną skierowane do drugiej tarczy, która rozpocznie drążenie tunelu prawego.
Reklama
Na pierwszym odcinku obie tarcze TBM mają do ułożenia łącznie 1422 pierścieni obudowy tunelu. Po wydrążeniu pierwszych tuneli tarcze zostaną przeciągnięte przez korpus stacji. Następnie będą miały do wykonania dwa tunele o długości ponad 1,2 tys. metrów, które połączą stacje Chrzanów i Lazurowa. Ostatni odcinek, łączący budowę z działającą już linią będzie najkrótszy. Ma niecałe 600 metrów i kończy się na komorze torów odstawczych stacji Bemowo. Pracę tarczy TBM nadzoruje dwunastoosobowa załoga, która pracuje na cztery zmiany. Do napędu maszyny służy szesnaście par siłowników hydraulicznych.
Łącznie obie tarcze wydrążą prawie 5,7 tys. metrów tunelu i ułożą 3792 pierścienie jego obudowy. Prace związane z budową tuneli zakończą się w przyszłym roku. Na prawie czterokilometrowym, bemowskim odcinku drugiej linii metra zaprojektowano trzy stacje. Stacja Lazurowa powstaje po południowo-wschodniej stronie skrzyżowania Lazurowej i Górczewskiej. Stację Chrzanów zaplanowano pod ulicą Rayskiego, w rejonie skrzyżowania z Szeligowską. Stacja Karolin znajdzie się pod ulicą Sochaczewską, po północnej stronie skrzyżowania z Połczyńską. Za nią budowane jest zaplecze techniczne dla całej linii - STP Karolin.