Zarządcą lotniska jest spółka Górnośląskie Towarzystwo Lotnicze. Jej przedstawiciele zamierzają do końca 2025 roku zamówić projekt nowego terminala, a także infrastruktury towarzyszącej.
Planowane przedsięwzięcie to największe wyzwanie zaplanowane w ramach programu inwestycyjnego katowickiego lotniska. Przetarg na zaprojektowanie inwestycji jest prowadzony w trybie dialogu konkurencyjnego, opartego o negocjacje z potencjalnymi wykonawcami zamówienia. Mimo, że plan obejmuje rozbudowę wszystkich stref, czyli pasażerskiej, obsługi technicznej oraz cargo i budowę części paliwowo-towarowej w oparciu o bocznicę kolejową, to właśnie nowy główny terminal pasażerski jest jego największym i najkosztowniejszym projektem.
Reklama
Zadaniem wykonawcy będzie przygotowanie dokumentacji projektowej dla kilku elementów inwestycji. Główny terminal ma mieć przepustowość 10 mln podróżnych rocznie. W ramach zlecenia powstaną też lotnicze rękawy pasażerskie, a także dojdzie do przebudowy i rozbudowy strefy airside ulokowanej po stronie płyty. Ponadto zaplanowano przebudowę dróg kołowania Alfa, Echo2 i Echo3.
Od frontu nowego terminala zaprojektowane mają zostać: centrum przesiadkowe, tunel łączący główny terminal pasażerski ze stacją kolejową i centrum przesiadkowym, połączenie kompleksu z drogą wojewódzką nr 913, drogi wewnętrzne oraz system parkingów. Dodatkowo, wykonawca przygotuje projekt rozbiórki budynków i budowli oraz projekt niezbędnej przebudowy infrastruktury technicznej kolidującej z inwestycją. Jego zadaniem będzie też opracowanie koncepcji budowy parkingu wielopoziomowego, centrum biurowo-kongresowego oraz rozbudowy terminala pasażerskiego o kolejne etapy aż finalnie do przepustowości 15 mln pasażerów rocznie.