Postępowanie ogłosiła spółka Poznańskie Inwestycje Miejskie. W ramach kolejnego etapu budowy trasy tramwajowej powstaną bądź zostaną przebudowane torowiska tramwajowe na odcinku ponad trzech kilometrów. Przy okazji to samo czeka około pięć kilometrów dróg w stolicy Wielkopolski.
Inwestycja ma już decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach i opracowany Program Funkcjonalno-Użytkowy, a w czerwcu poznańska rada miasta zabezpieczyła pieniądze na sfinansowanie projektu.
Reklama
W ramach kolejnej fazy samorząd chce także zmiany przebiegu torowiska na odcinku Małe Garbary Wolnica. Konieczne jest tam takie przygotowanie geometrii torów, by w przyszłości inwestycje tramwajowe mogły zostać zrealizowane w ulicy Solnej i na dalszym fragmencie ulicy Garbary. Zadaniem projektanta ma być także m.in. analiza wariantów realizacji zadania, przeprowadzenie inwentaryzacji zieleni czy sprawdzenie możliwości optymalizacji układu komunikacyjnego. Wybrana firma zbada też, czy - w związku z możliwymi modyfikacjami dotychczas zaprojektowanego układu torowego - konieczne będzie uzyskanie dodatkowej decyzji środowiskowej dla rejonu pętli Wilczak i placu Wielkopolskiego. Na realizację kontraktu wybrana w postępowaniu firma będzie miała około trzy lata od momentu podpisania umowy.
W kwietniu 2022 roku w północnej części Poznania udostępniono dla ruchu nową trasę tramwajową prowadzącą na Naramowice. Budowa liczącego 3,3 kilometrów torowiska od pętli Wilczak do przystanku końcowego przy ulicy Błażeja, trwała blisko dwa lata.