Spółka Poznańskie Inwestycje Miejskie ogłosiła przetarg, którego celem jest wyłonienie wykonawcy drugiego etapu inwestycji. Przygotowana w nim infrastruktura szynowa ułatwi podróż do centrum z Wildy i Dębca.
Część trasy jest już gotowa ponieważ stworzono ją przy okazji wcześniejszej przebudowy między ulicami 27 Grudnia i Św. Marcin. Kolejny etap to realizacja fragmentu do węzła przy Nowym Rynku.
Reklama
Na przebudowanym już odcinku ulicy Ratajczaka gotowe są: torowisko, sieć trakcyjna, przystanek, chodniki i jezdnia. Wyłoniony w postępowaniu przetargowym wykonawca nie tylko wybuduje dalszy ciąg torowiska oraz przystanki, ale i jezdnię, drogi rowerowe, a także infrastrukturę dla pieszych. Ważnym zadaniem będzie też przebudowa instalacji podziemnych i wprowadzenie nowej zieleni.
Część ulicy Ratajczaka będzie ciągiem z ogródkami i miejscami postojowymi utrzymanymi w klimacie zielonej alei. Przewidziano tam też miejsca odpoczynku z ławkami. Z kolei nawierzchnia torowiska zostanie utrzymana w nieco ciemniejszym odcieniu. Rozróżnienie kolorystyczne zaplanowano także dla kontrapasa rowerowego w stronę ulicy Św. Marcin. Ratajczaka po finale przebudowy rozświetlą nowe lampy, a całość uzupełni mała architektura: ławki, kosze na śmieci, stojaki rowerowe.
Tramwaj w ulicy Ratajczaka połączy okolicę przebudowanej ulicy Św. Marcin z węzłem komunikacyjnym u zbiegu ulic Królowej Jadwigi, Niezłomnych, Matyi i Wierzbięcice. Nowa trasa będzie również dodatkową osią komunikacyjną w relacji południe-północ.