Obiekt ma być dostosowany zarówno do obsługi tramwajów jak i autobusów. Miejska spółka jednocześnie oczekuje też realizacji nowej linii tramwajowej w zachodniej części miasta.
Plany zakładają powstanie zajezdni tramwajowo-autobusowej na przedłużeniu ulicy Łukasiewicza. Pod wybudowanie nowej infrastruktury przygotowano grunt o powierzchni około 11,5 hektara. W pierwszej kolejności powstanie hala tramwajowa, a w dalszej perspektywie - hala autobusowa.
Reklama
Część tramwajowa ma zostać zbudowana w okresie od czwartego kwartału 2026 roku do pierwszego kwartału 2029 roku. Dojazd do planowanej zajezdni zostanie zapewniony od południa - od Szosy Bydgoskiej, a od wschodu - od ulicy Łukasiewicza. Z kolei nowa, dwutorowa linia tramwajowa początkowo będzie biegła od pętli Motoarena w pasie rozdzielającym jezdnie Szosy Bydgoskiej w kierunku zachodnim, a następnie ulicami Pera Jonssona i ulicą Łukasiewicza do zajezdni.
Dotychczasowa zajezdnia tramwajowa działająca przy ulicy Sienkiewicza nie jest w stanie kompleksowo obsłużyć całego taboru. Obiekt postawiono w 1891 roku. Ze względu na ograniczoną przestrzeń i zabytkowy charakter nie można jej rozbudować tak, aby odpowiadała obecnym potrzebom.