Miejska spółka Tramwaje Warszawskie oficjalnie odebrała od firmy Budimex nowo wybudowaną linię tramwajową, w tym pełną infrastrukturę torową i energetyczną. Pasażerowie mogą już z niej korzystać przemieszczając się po torach do końcowego przystanku zlokalizowanego przy ulicy Branickiego. Finisz całej inwestycji przewidywane jest na koniec przyszłego roku.
Generalny wykonawca zrealizował ponad dziewiętnaście kilometrów torów, dwadzieścia kilometrów sieci trakcyjnej i szesnaście kilometrów lin nośnych. Całkowita powierzchnia rozchodnika na torowisku wyniesie 29 tys. mkw.
Reklama
Budimex zainstalował na trasie 256 kilometrów kabli trakcyjnych, 380 słupów trakcyjnych oraz 25 peronów. Ponadto jego ekipy przygotowały cztery podstacje trakcyjne, w tym pierwszą w Polsce podziemną, dwupoziomową podstację zlokalizowaną przy ulicach Spacerowej i Belwederskiej. W trakcie realizacji przebudowano m.in. kilkadziesiąt kilometrów instalacji: wodociągów, ciepłociągów oraz kabli z Internetem.
Tramwaj do Wilanowa to najdłuższa nowa linia tramwajowa w Polsce. Oddanie do użytku torowej infrastruktury nie kończy jeszcze wszystkich prac. Do końca przyszłego roku będą prowadzone roboty drogowe oraz prace związanie z wykonaniem kanalizacji deszczowej. Kontynuowane będą prace nad przełączeniem oświetlenia ze starej instalacji na nowo wybudowaną. Dodatkowo na odcinku mokotowskim wciąż trwa układanie krawężników przy przejściach dla pieszych i chodnikach w rejonie skrzyżowań.
Budimex prowadzi także prace kanalizacyjne oraz drogowe, przygotowując podbudowę z kruszywa pod asfaltową nawierzchnię. Na odcinku wilanowskim postępują prace związane z układaniem krawężników, obrzeży oraz dostosowaniem chodników i opasek. Równocześnie wykonywane są podbudowy pod ścieżki rowerowe oraz nowe chodniki.