Władze dolnośląskiej stolicy otrzymały dokument przewidujący dwanaście przystanków na długości około sześciu kilometrów. W przygotowywanym przez rok studium koszt inwestycji - bez wykupu gruntów – oszacowano na około 830 mln złotych. Wrocławską trasę ma obsługiwać dwanaście tramwajów.
Każdy z sześciu wariantów opracowanych w studium to blisko sześć kilometrów trasy tramwajowej. W szacowanych kosztach uwzględniono także potrzebę przebudowy ulicy Wyszyńskiego wraz z budową tam trasy tramwajowej.
Reklama
Ostateczny wariant szynowej inwestycji zostanie wybrany po rozmowach z ekspertami i z mieszkańcami. W studium korytarzowym opracowanym na potrzeby inwestycji brano pod uwagę kilka kryteriów, m.in. odległość od przystanków, koszt inwestycji, kolizje z obszarami chronionymi, długość trasy w obszarze objętym ochroną konserwatora zabytków, liczbę nieruchomości prywatnych do zajęcia, wydzielenie torowiska z jezdni, czas podróży oraz wpływ na klimat.
Z analiz wynika, że najkorzystniejsze są trasy rozpoczynające się na skrzyżowaniu alei Brücknera z ulicami Kwidzyńską i Toruńską. Następnie poprowadzone wzdłuż alei Brücknera do ulicy Krzywoustego, dalej przez nowy most nad Widawą albo - w zależności od wariantów - bliżej rzeki w korytarzu ulicy Dywizjonu 303 i dalej w kierunku ulicy Litewskiej i cmentarza Kiełczowskiego. W drugim wariancie trasa prowadziłaby w stronę ronda Lotników Polskich i dalej w kierunku cmentarza na ulicy Kiełczowskiej. Przy tej wrocławskiej nekropolii mogłaby powstać pętla tramwajowa z parkingiem Park&Ride.
Studium korytarzowe trasy tramwajowej na Psie Pole liczy ponad czterysta stron. Opracowanie wykonane zostało przez firmę Databout wraz z podwykonawcą - Politechniką Wrocławską.