W trzecim kwartale bieżącego roku rynek nowoczesnej powierzchni handlowej w Polsce powiększył się o blisko 140 tys. mkw. To znaczący wzrost w porównaniu z pierwszym półroczem, w którym do użytku w ramach 5 projektów oddano zaledwie 26 tys. mkw. Istotnym wydarzeniem było uruchomienie pierwszego sklepu IKEA w Lublinie, adresowanego do mieszkańców wschodnich regionów.
Kierunek - aglomeracje
Blisko 3/4 z 660 tys. mkw. obiektów handlowych będących w budowie i rozbudowie zlokalizowane jest w głównych aglomeracjach. Największą i najdynamiczniej rozwijającą się jest metropolia stołeczna, która w ciągu najbliższych 18 miesięcy wzbogaci się o około 160 tys. m. kw. powierzchni. Najbliższe kwartały będą stały pod znakiem intensywnego rozwoju północnej części Warszawy, w której konkurować ze sobą będą otwarta w październiku Galeria Północna i nowobudowany kompleks handlowo-rozrywkowy, z dodatkową funkcją biurową, o łącznej powierzchni 75 tys. mkw. - Galeria Młociny.
- Zgodnie ze źródłami rynkowymi ponad 65 tys. osób uczestniczyło w wydarzeniach związanych z otwarciem Galerii Północnej, a milion odwiedziło nowo otwartą galerię w przeciągu niespełna 4 tygodni. To najlepiej pokazuje, jak bardzo oczekiwane i jak wielką popularnością miejsce to cieszy się wśród mieszkańców Białołęki i północno-wschodnich części Warszawy, jak i okolic stolicy. Warto zauważyć, że już niedługo, bo w pierwszym kwartale 2019 roku, w północnej części miasta pojawi się kolejny duży i bardzo dobrze skomunikowany, leżący tuż przy węźle Młociny, projekt. - mówi Natasa Mika, Dyrektor Działu Wynajmu Powierzchni Handlowych, BNP Paribas Real Estate Poland.
Reklama
Wykup E-dostęp już teraz i bądź na bieżąco Kup E-dostęp
Aktywujac E-dostęp, masz możliwość w określonym czasie bądź w określonej ilości, czytać materiały publikowane na naszym portalu [oprócz treści PREMIUM].