Oznacza to, że zakończyło się drążenie trzeciego z czterech jednotorowych tuneli kolei średnicowej pod Łodzią. Potężna maszyna przebiła się od strony Zgierza do komory stacji Łódź Koziny.
Zakończony etap inwestycji to około 750 metrów jednotorowego tunelu o średnicy 8,5 metra. Cztery takie tunele od Kozin będą wychodzić do linii Łodź Kaliska - Zgierz, po dwa na północ i południe.
Reklama
Po przerwie technologicznej, podczas której tarcza TBM "Faustyna" zostanie odwrócona w kierunku zachodnim, rozpocznie się ostatni etap drążenia tunelu. Zadanie to obejmuje prawie 700 metrów do miejsca w rejonie alei Unii i ulicy Srebrzyńskiej, w którym będzie kończył się tunel wychodząc na powierzchnię w kierunku stacji Łódź Kaliska.
Termin zakończenia budowy całego tunelu i rozpoczęcie testów oraz odbiorów zaplanowano za dwa lata. Pierwsze pociągi kursujące w podziemnej trasie pod Łodzią przewiduje się w rozkładzie jazdy obowiązującym od grudnia 2026 roku.