Budimex zakończył realizację dwóch kluczowych inwestycji – odcinka drogi ekspresowej S19 Haćki – Bielsk Podlaski Zachód oraz odcinka S7 Modlin – Czosnów. Obie trasy zostały oddane do użytku zgodnie z harmonogramem i znacząco poprawią dostępność komunikacyjną wschodniej i północnej Polski.
S19 Haćki – Bielsk Podlaski: nowy fragment Via Carpatii
Od 31 października 2025 roku kierowcy jeżdżą nowym, ponad 9-kilometrowym odcinkiem drogi ekspresowej S19 pomiędzy miejscowościami Haćki a Bielsk Podlaski Zachód. Inwestycja o wartości ok. 327,9 mln zł brutto stanowi część strategicznego korytarza transportowego Via Carpatia, łączącego północ i południe Europy.
W ramach kontraktu Budimex wybudował dwa węzły drogowe – Bielsk Podlaski Północ i Bielsk Podlaski Zachód – a także siedem wiaduktów, siedem przepustów ekologicznych i dwa przejścia dla zwierząt. Powstały też ronda, nowy układ dróg dojazdowych oraz przebudowane sieci podziemne. W trakcie prac wykorzystano blisko 175 tysięcy ton mas bitumicznych i wykonano ponad 1 milion m3 robót ziemnych.
 
– Oddanie tego odcinka do użytku to ważny moment dla mieszkańców regionu i wszystkich użytkowników przyszłej Via Carpatii. Dzięki wysokiemu tempu prac i zaangażowaniu całego zespołu udało się zakończyć budowę zgodnie z harmonogramem – podkreśla Robert Gromala, Dyrektor Kontraktu w Budimex SA.
Docelowo S19 połączy Kuźnicę na granicy z Białorusią z Barwinkiem na granicy ze Słowacją, tworząc trasę o długości ponad 580 km. W województwie podlaskim będzie liczyć ok. 175 km i połączy m.in. Białystok z Lublinem i Rzeszowem, stając się jednym z kluczowych korytarzy transportowych w Polsce wschodniej.
 
Reklama
S7 Modlin – Czosnów: szybsze połączenie Warszawy z północą kraju
Z kolei 24 października 2025 roku do ruchu został oddany prawie 10-kilometrowy odcinek drogi ekspresowej S7 pomiędzy Modlinem a Czosnowem. Budimex zrealizował inwestycję w formule „projektuj i buduj”, a jej wartość wyniosła około 0,6 mld zł netto. Projekt był współfinansowany ze środków Funduszy Europejskich na Infrastrukturę, Klimat i Środowisko (FEnIKS).
Nowy odcinek posiada po trzy pasy ruchu w każdą stronę oraz pasy awaryjne. Powstało 13 obiektów inżynierskich, nowe drogi lokalne, ścieżki rowerowe, przejścia dla pieszych i zwierząt, a także ekrany akustyczne. Przebudowano węzły Modlin i Nowy Dwór Mazowiecki, a most nad Wisłą w Zakroczymiu został dostosowany do parametrów drogi ekspresowej.
 
– Realizacja odcinka S7 Modlin – Czosnów to ważny etap w rozbudowie jednej z kluczowych tras w Polsce, która usprawni ruch pomiędzy Warszawą a północną częścią kraju. Wraz z oddaniem tego fragmentu poprawia się przepustowość i bezpieczeństwo podróży – powiedział Piotr Lewicki, Dyrektor Kontraktu w Budimex SA.
Odcinek Modlin – Czosnów jest częścią większego projektu o długości 35 km między Płońskiem a Czosnowem. Po jego zakończeniu kierowcy zyskają bezpośredni, szybki i bezpieczny przejazd 285 km drogi ekspresowej S7 między Gdańskiem a Warszawą.