Rozpoczęła się realizacja parku handlowego, który powstaje przy skrzyżowaniu ulic Andersa i Okulickiego. Dwukondygnacyjny obiekt o łącznej powierzchni użytkowej przekraczającej 4 900 mkw. jest już w przeważającej części skomercjalizowany. Do grona najemców dołączyły znane marki z różnych segmentów rynku, w tym Sinsay, Żabka, Rossmann oraz Fabryka Formy. Głównym operatorem spożywczym parku został Kaufland.
Nowe centrum handlowe wyróżnia się atrakcyjną lokalizacją – obiekt powstaje w śródmieściu, w bezpośrednim sąsiedztwie głównych arterii komunikacyjnych miasta oraz osiedli mieszkaniowych, takich jak rozbudowywane przez firmę Atal Ogrody Andersa. Na terenie parku przewidziano również ogólnodostępny parking z 278 miejscami postojowymi. W obiekcie przewidziano również klub fitness ogólnopolskiej sieci.
Reklama
Realizację deweloperską i projektową inwestycji prowadzi firma SPEC BAU POLSKA, pełniąca jednocześnie funkcję generalnego wykonawcy. Otwarcie parku zaplanowano na pierwszą połowę 2026 roku. Za proces komercjalizacji odpowiada firma Walter Herz, która jest wyłącznym agentem najmu powierzchni handlowej w tym projekcie.
Jak wskazuje Piotr Szymoński, Director w Walter Herz, gliwicki rynek handlowy cechuje się dużym nasyceniem, zarówno w porównaniu do średniego poziomu dla województwa śląskiego, jak i całej Polski. W mieście funkcjonuje wiele centrów handlowych, a dynamicznie rozwijający się sektor powoduje, że konkurencja wśród obiektów handlowych jest szczególnie silna. Trwają także inne inwestycje, takie jak przebudowa dawnego obiektu Tesco. W związku z tym oferta nowopowstającego parku handlowego musi odpowiadać na codzienne potrzeby lokalnej społeczności oraz w sposób komplementarny uzupełniać istniejący krajobraz handlowy.
Pomimo wysokiego stopnia konkurencji, proces komercjalizacji nowego obiektu pokazał, że zapotrzebowanie na powierzchnie handlowe w Gliwicach pozostaje wysokie. Szacuje się, że w promieniu 15 minut jazdy samochodem od inwestycji mieszka blisko 200 tysięcy potencjalnych klientów, co dodatkowo podkreśla potencjał zakupowy tej lokalizacji.