Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) analizuje oferty złożone w przetargach na dwa odcinki drogi krajowej prowadzącej do planowanej elektrowni jądrowej „Lubiatowo-Kopalino”. Projekty obejmują fragment trasy od drogi wojewódzkiej nr 213 do węzła Łęczyce na trasie S6 oraz odcinek Lubiatowo – droga wojewódzka nr 213.
Szczegóły przetargów
W sierpniu 2024 roku GDDKiA ogłosiła przetargi na wykonanie dwóch odcinków trasy. Najniższą ofertę na realizację odcinka DW213 – węzeł Łęczyce na S6 przedstawiło konsorcjum Aldesa Construcciones – 199,9 mln zł, podczas gdy budżet GDDKiA wynosi 417,8 mln zł. W przypadku trasy Lubiatowo – DW213 najniższą ofertę zaproponowało konsorcjum Polimex – 177,9 mln zł przy budżecie 364,3 mln zł.
Ocena ofert uwzględnia:
- Cenę (60% wagi),
- Gwarancję jakości obiektów mostowych (30% wagi),
- Gwarancję jakości instalacji technicznych (10% wagi).
Prace mają zakończyć się odpowiednio w ciągu 35 i 31 miesięcy od zawarcia umowy z wyłączeniem okresów zimowych (16 grudnia – 15 marca). Podpisanie umów planowane jest na II kwartał 2025 roku, a zakończenie budowy przewidziano na II kwartał 2028 roku.
Reklama
Kluczowe znaczenie projektu
Planowana droga krajowa, o przekroju 1x2 w klasie GP (główna ruchu przyspieszonego), połączy trasę S6 z elektrownią jądrową. Projekt obejmuje także łącznik między drogą powiatową w Łęczycach a węzłem Łęczyce na S6.
Nowa trasa odciąży lokalne drogi, skróci czas przejazdu między Trójmiastem a nadmorskimi miejscowościami w gminie Choczewo oraz poprawi bezpieczeństwo użytkowników. W sezonie turystycznym stanie się alternatywną drogą do Bałtyku. Dodatkowo, inwestycja ograniczy hałas, drgania i zanieczyszczenia transportowe.
Projekt drogi został wpisany w program Rady Ministrów wspierający inwestycje infrastrukturalne związane z kluczowymi projektami energetycznymi w województwie pomorskim.