Ostatecznie zakończono ocenę ofert na budowę odcinka drogi S11 między Ostrowem Wielkopolskim a Kępnem. Wybrano najkorzystniejsze propozycje, które obecnie oczekują na zakończenie formalności. Po zakończeniu kontroli przez Urząd Zamówień Publicznych i przy braku odwołań, podpisanie umów planowane jest na drugi kwartał bieżącego roku.
Wyniki przetargu
W przetargu na dwa odcinki trasy S11 o długości ponad 30 km udział wzięło 19 firm. Najlepszą ofertę na odcinek Przygodzice - Ostrzeszów Północ złożyła firma Mirbud, proponując kwotę 549 441 000 zł. Z kolei Budimex przedstawił najlepszą propozycję na odcinek Ostrzeszów Północ – Kępno, oferując cenę 588 232 566,40 zł.
Harmonogram realizacji
- Etap projektowy zostanie zakończony w ciągu 10 miesięcy od podpisania umowy, w tym czasie powstaną projekty budowlane oraz zostaną złożone wnioski o decyzję ZRID (Zezwolenie na Realizację Inwestycji Drogowej). Przewidywany czas wydania decyzji to 7 miesięcy.
- Prace budowlane rozpoczną się w terenie w IV kwartale 2026 roku i potrwają 22 miesiące, wykluczając okresy zimowe (16 grudnia do 15 marca).
- Rozpoczęcie użytkowania trasy zaplanowano na I połowę 2029 roku.
Nowa inwestycja przewiduje budowę dwujezdniowej drogi ekspresowej z rezerwą pod trzeci pas ruchu, infrastruktury lokalnej, przejść dla zwierząt oraz ekranów akustycznych. Uwzględniono również przebudowę istniejących dróg kolidujących z planowaną trasą.
Reklama
Przygodzice – Ostrzeszów Północ
Ten 12-kilometrowy odcinek połączy obecne obejście Ostrowa Wielkopolskiego z drogą wojewódzką nr 444 w okolicy Ostrzeszowa. Przebiega on przez powiaty ostrowski i ostrzeszowski, omijając Antonin od wschodu oraz Ostrzeszów od zachodu. Na trasie znajdą się dwa węzły drogowe (Przygodzice, Antonin), dwa Miejsca Obsługi Podróżnych (Bledzianów, Kozły) oraz 10 obiektów inżynierskich.
Ostrzeszów Północ – Kępno Północ
Ten 18-kilometrowy fragment zaczyna się przy węźle Ostrzeszów Północ i prowadzi do drogi ekspresowej S11 w rejonie Kępna, omijając Ostrzeszów po stronie zachodniej. Na trasie powstaną trzy węzły drogowe (Ostrzeszów Północ, Ostrzeszów Południe, Kępno Północ) oraz 16 obiektów inżynierskich.
Postępy na trasie S11 w Wielkopolsce
W ramach większego projektu S11 trwają prace nad innymi odcinkami trasy w województwie wielkopolskim:
- Oborniki - Poznań – 22 km trasy realizowanej przez Mirbud za 853 mln zł, zakończenie planowane w II kwartale 2028 roku.
- Kępno (druga jezdnia obwodnicy) – inwestycja warta 69 mln zł zakończy się w II połowie 2027 roku.
Trwają prace przygotowawcze dla budowy pozostałej części trasy S11 w woj. wielkopolskim. Obejmują one w sumie ponad 220 km i podzielone są na pięć odcinków:
1. Szczecinek – Piła o długości około 59 km,
2. Piła – Ujście o długości około 20 km,
3. Ujście – Oborniki o długości około 43 km,
4. Kórnik – Jarocin o długości około 43 km,
5. Jarocin – Ostrów Wielkopolski o długości około 57 km.
Dla trasy ze Szczecinka do Piły Generalna Dyrekcja Ochrony Środowiska rozpatruje odwołania od decyzji środowiskowej (DŚU). Dla odcinków Piła – Ujście, Ujście – Oborniki, Kórnik – Jarocin oraz Jarocin – Ostrów Wielkopolski toczą się postępowania o wydanie DŚU.
Projekty te stanowią kluczowy element Rządowego Programu Budowy Dróg Krajowych, poprawiając połączenia komunikacyjne w regionie oraz dostępność infrastruktury drogowej w województwie wielkopolskim.