Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad złożyła do Wojewody Lubelskiego wniosek o wydanie decyzji ZRID dla odcinka Izbica – Zamość Sitaniec, co stanowi pierwszy krok do budowy fragmentu drogi ekspresowej S17 z Piask do Zamościa.
Za projekt i realizację blisko 10-kilometrowej trasy odpowiada konsorcjum firm GAP Insaat, Fabe Polska i Side Midas Stroy, a wartość kontraktu to około 504 mln zł. Droga zostanie poprowadzona w większości nowym śladem równolegle do obecnej DK17, z dwoma pasami ruchu w obu kierunkach, dwoma węzłami (Stary Zamość i Zamość Sitaniec) oraz 27 obiektami inżynierskimi, w tym 11 mostami i siedmioma przejściami dla zwierząt. Powstaną także wiadukty, system odwodnienia, drogi do obsługi ruchu lokalnego i system zarządzania ruchem. Budowa planowana jest na lata 2026–2028.
Reklama
Droga ekspresowa S17 od Piask do granicy z Ukrainą w Hrebennem została podzielona na dziewięć odcinków o łącznej długości 125 km i wartości szacowanej na 4,5 mld zł. Pierwsze prace trwają już na trasach Zamość Wschód – Zamość Południe oraz Tomaszów Lubelski Południe – Hrebenne. Jeszcze w tym roku spodziewane jest uzyskanie decyzji ZRID dla kolejnych fragmentów o łącznej długości 35 km oraz ogłoszenie przetargów na dwa brakujące odcinki Łopiennik – Krasnystaw i Zamość Sitaniec – Zamość Wschód.
S17 docelowo połączy Warszawę z Lublinem, Zamościem i przejściem granicznym w Hrebennem, stając się ważnym szlakiem w ruchu krajowym i międzynarodowym, ułatwiając również dojazd do Lwowa. Obecnie kierowcy mają do dyspozycji ponad 180 km trasy od Warszawy do Piask oraz obwodnicę Tomaszowa Lubelskiego, a po zakończeniu cała S17 będzie liczyć ponad 320 km długości wraz ze wspólnym przebiegiem z drogą S12. Część inwestycji, w tym odcinek Tomaszów Lubelski – Hrebenne, jest współfinansowana ze środków unijnych w ramach programu Łącząc Europę (CEF).