24 października 2025 roku kierowcom udostępniono nowy, 9,7-kilometrowy fragment drogi ekspresowej S7 pomiędzy Czosnowem a Modlinem. To jeden z trzech odcinków budowanych pomiędzy Płońskiem a Czosnowem. Po jego otwarciu kierowcy mogą już korzystać z 285 km drogi ekspresowej łączącej Warszawę z Gdańskiem – od węzła Gdańsk Południe do węzła Płońsk Południe oraz na odcinku Modlin – Czosnów.
Nowo oddany fragment zapewnia dwie jezdnie po trzy pasy ruchu w każdym kierunku. Dostęp do trasy umożliwiają dwa węzły: Modlin i Nowy Dwór Mazowiecki. Przebudowano także most na Wiśle w Zakroczymiu – uzupełniono go o chodnik (w kierunku Warszawy) oraz ścieżkę rowerową (w stronę Gdańska). W ramach inwestycji powstały drogi dojazdowe obsługujące tereny przyległe, wiadukty, urządzenia ochrony środowiska oraz elementy poprawiające bezpieczeństwo ruchu.
Reklama
Generalnym wykonawcą robót była firma Budimex S.A.. Wartość kontraktu wynosi blisko 600 mln zł, a przedsięwzięcie współfinansowano ze środków Programu Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat, Środowisko (FEnIKS). Całkowity koszt realizacji trzech odcinków trasy S7 Płońsk – Czosnów to ponad 2,8 mld zł, z czego ponad 1,2 mld zł stanowi dofinansowanie unijne.
W pozostałych częściach inwestycji – Płońsk Południe – Załuski (82%) oraz Załuski – Modlin (93%) – prace są na zaawansowanym etapie. Trwają roboty nawierzchniowe, mostowe, brukarskie oraz montaż ekranów akustycznych. Zakończenie prac na tych odcinkach planowane jest odpowiednio na marzec 2026 r. i koniec 2025 r., choć trwają procedury dotyczące ewentualnego wydłużenia terminów.
Równolegle prowadzone są działania przygotowawcze dla dalszych etapów trasy: fragment Czosnów – Kiełpin oczekuje na decyzję ZRID, a zakończenie robót planowane jest na maj 2027 r. Dla odcinka Kiełpin – Warszawa (12,9 km) opracowywana jest dokumentacja projektowa, której odbiór przewidziano w II kwartale 2026 r. Po jej zatwierdzeniu planowane jest ogłoszenie przetargu na roboty budowlane.