Dziewięć firm projektowych złożyło oferty w przetargu na wykonanie Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego wraz z uzyskaniem decyzji środowiskowej dla Wschodniej Obwodnicy Warszawy w ciągu drogi ekspresowej S17. Jest to ostatni brakujący odcinek Warszawskiego Węzła Drogowego.
Najniższą ofertę przedstawiła spółka Europrojekt Gdańsk, która wyceniła zakres prac na 6,02 mln zł, przy kosztorysie inwestorskim GDDKiA wynoszącym 6,92 mln zł. Rozpoczęto etap analizy i oceny wszystkich złożonych ofert.
Pozostałe propozycje cenowe wynoszą od 6,87 mln zł do 14,66 mln zł. Oferty złożyły m.in. spółki IVIA, DATABOUT, TPF, TRAKT, MOSTY GDAŃSK, TRANSPROJEKT-WARSZAWA, Value Engineering oraz konsorcjum Promost Consulting i DOHWA Polska ENG. Postępowanie zostało ogłoszone w czerwcu 2025 roku w trybie przetargu nieograniczonego. Ocena ofert prowadzona jest w oparciu o kryteria obejmujące nie tylko cenę, ale także doświadczenie zespołów projektowych w zakresie projektowania drogowego, tunelowego, środowiskowego i geologicznego oraz metodykę zarządzania obiektem w całym cyklu życia.
Reklama
Zawarcie umowy z wybranym wykonawcą planowane jest w drugim kwartale 2026 roku, pod warunkiem braku odwołań. Projektant będzie dysponował okresem 48 miesięcy na realizację zadania, co oznacza zakończenie prac w 2030 roku. Zakres opracowania obejmie przygotowanie wariantowych przebiegów Wschodniej Obwodnicy Warszawy wraz z analizą rozwiązań tunelowych, oceną uwarunkowań społecznych, środowiskowych i ekonomicznych oraz wykonaniem szczegółowych badań geologicznych. Integralnym elementem procesu będą także konsultacje społeczne. Efektem prac będzie wskazanie optymalnego wariantu trasy oraz przygotowanie dokumentacji niezbędnej do uzyskania decyzji środowiskowej.
Planowana Wschodnia Obwodnica Warszawy połączy węzły Drewnica i Warszawa Wschód, dawniej Zakręt. Odcinek o długości około 16 kilometrów domknie pełny ring obwodnicowy stolicy. Trasa będzie posiadać dwie jezdnie po trzy pasy ruchu, a dostęp do niej zapewnią węzły drogowe, których lokalizacja zostanie określona na etapie prac projektowych. W ramach inwestycji przewidziano realizację obiektów inżynierskich, dróg do obsługi ruchu lokalnego, systemów odwodnienia i oświetlenia, a także chodników i ścieżek rowerowych. Droga zostanie w pełni wyposażona w urządzenia ochrony środowiska oraz systemy bezpieczeństwa ruchu drogowego.