Ciąg komunikacyjny ułatwi podróżnym dostęp na perony i do pociągów oraz usprawni przesiadkę do środków komunikacji miejskiej. Przejście ma mieć dziesięć metrów szerokości i niemal sto metrów długości.
Generalny wykonawca przy okazji zlecenia przygotuje także łącznik z dworcem i metrem oraz infrastrukturę, która poprawi dostępność dla osób o ograniczonych możliwościach poruszania się. W celu poprawy dostępności obiektu zbudowane zostaną cztery windy oraz sześć par ruchomych schodów. Równocześnie peron nr 5 zostanie wydłużony do trzystu metrów, a w ramach ułatwień dla osób niewidomych i niedowidzących zastosowane będzie oznakowanie z systemem ścieżek dotykowych.
Reklama
Nad peronami 2, 3, 4 oraz 5 pojawią się długie wiaty, chroniące oczekujących pasażerów przed zmiennymi warunkami atmosferycznymi. Ponadto w ramach umowy zrealizowane zostaną też roboty związane z elektroenergetyką, sterowaniem ruchem kolejowym oraz telekomunikacją, w tym m.in. rozbudowa Centralnego Systemu Dynamicznej Informacji Pasażerskiej i Systemu Monitoringu Wizyjnego.
Zleceniodawcą kontraktu jest spółka PKP PLK. Zadanie o wartości blisko 80 mln złotych zostanie wykonane w czasie 21 miesięcy. Inwestycja jest związana m.in. z planowanym przejęciem przez stację Warszawa Gdańska obsługi większości ruchu dalekobieżnego w trakcie modernizacji linii średnicowej.