Prace rozpoczną się od strony budynku dworca i w pierwszej kolejności obejmą peron nr 2. Wykonawca na starcie zabezpieczy sieć trakcyjną oraz zdemontuje około pięćdziesiąt metrów dwóch przebiegających w tym miejscu torów, a także fragment samego peronu. Zleceniodawcą kontraktu jest spółka PKP PLK, która deklaruje, że przez cały czas trwania inwestycji zapewniony będzie przejazd pociągów przez stację.
W ramach zamówienia powstanie nowe 150-metrowe przejście podziemne, które usprawni ruch podróżnych na stacji oraz ułatwi przesiadki między koleją a komunikacją miejską. Drugi tunel powstanie równolegle i bardziej na zachód od obecnie funkcjonującego.
Reklama
Firma PORR jest zobowiązana do realizacji podziemnego przejścia o szerokości 9,5 metra oraz przygotowania schodów ruchomych przy wyjściach na perony nr 2, 3 i 4. Pojawią się też nowe zadaszenia wszystkich peronów - długie wiaty - takie jak m.in. na linii obwodowej. Dodatkowo wydłużony zostanie peron 5, który po pracach będzie miał trzysta metrów i umożliwi zatrzymywanie się przy nim dłuższych składów. Zainstalowany zostanie również nowy system informacji pasażerskiej, w tym nowe wyświetlacze i nagłośnienie na całej stacji. Przejście poprowadzi pod całą stacją, a po południowej stronie nastąpi połączenie z dotychczasowym tunelem podziemnym znajdującym się w okolicach budynku dworca i wejścia do metra. Powstanie także wyjście z tunelu ze schodami oraz windą, które umożliwi podróżnym przedostanie się bezpośrednio w kierunku ulicy Kłopot i dalej do galerii handlowej.
Inwestycja PKP Polskich Linii Kolejowych na stacji Warszawa Gdańska będzie kosztować około 80 mln złotych. Zakończenie zasadniczych prac i udostępnienie nowego przejścia podziemnego oraz nowych rozwiązań na peronach planowane jest do końca przyszłego roku.