W ramach realizacji Zachodniej Obwodnicy Szczecina, poznaliśmy szczegóły ofert na dwa istotne odcinki trasy. Na trasie Kołbaskowo - Dołuje złożono dziesięć ofert z cenami od 671,6 do 1 029,8 mln zł, natomiast odcinek Dołuje - Police przyciągnął dziewięć ofert mieszczących się w przedziale od 528,9 do 842 mln zł.
Aktualnie trwają analizy złożonych propozycji, a ostateczne rozstrzygnięcia zapadną w ciągu najbliższych tygodni. Wkrótce poznamy również oferty dla odcinka Police - Goleniów, który obejmuje budowę aż 5-kilometrowego tunelu pod Odrą, będącego najdłuższym tego typu obiektem w Polsce.
Przetargi na realizację inwestycji rozpoczęły się w grudniu ubiegłego roku, wzbudzając duże zainteresowanie firm budowlanych, składających ponad 2200 pytań związanych z dokumentacją. Decyzja o pozwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID) została już uzyskana dla wszystkich trzech odcinków trasy. Oczekuje się, że umowy z wykonawcami zostaną sfinalizowane w czwartym kwartale bieżącego roku.
Reklama
Budowa każdego z odcinków przewiduje zakończenie prac w różnym przedziale czasowym. Dwie pierwsze trasy, Kołbaskowo - Dołuje i Dołuje - Police, zostaną oddane do użytku w terminie do przełomu lat 2028 i 2029. Natomiast realizacja odcinka Police - Goleniów, ze względu na skomplikowaną budowę tunelu, ma potrwać do 2033 roku.
Zachodnia Obwodnica Szczecina, jako finalny element ringu drogowego wokół miasta, odciąży obecne trasy S3, S6 i A6 szczególnie w okresach wzmożonego ruchu turystycznego, redukując korki i utrudnienia. Dla północnej części województwa zachodniopomorskiego, a zwłaszcza Polic, nowa droga przyniesie znaczące usprawnienia. Obecnie przejazd z Polic do węzła Goleniów Północ zajmuje 58 km. Dzięki nowej trasie odległość ta skróci się do 23 km, co znacząco wpłynie na czas i komfort podróży.
Realizacja Zachodniej Obwodnicy Szczecina wpisuje się w ambitne założenia Rządowego Programu Budowy Dróg Krajowych do 2030 roku, wspierając rozwój całego regionu.