List intencyjny w tej sprawie w Trójmieście podpisali przedstawiciele firm PKP Intercity, PKP S.A., PKP Cargo i PKP Cargotabor. Dokument dotyczy dzierżawy gdyńskiej hali naprawczej będącej w posiadaniu ostatniej z tych spółek.
Na mocy porozumienia kolejowy przewoźnik pasażerski powiększy swoje zaplecze techniczne do serwisowania pociągów oraz zyska dodatkowe wsparcie techniczne. Pracownicy PKP Intercity otrzymają do zagospodarowania halę napraw wagonów, budynki i infrastrukturę torową sąsiadującą z zapleczem technicznym przewoźnika, gdzie serwisowany jest tabor i skąd są wyprawiane pociągi.
Reklama
Dotychczas teren wraz z obiektami należał do spółki PKP Cargotabor. Zajmuje się ona naprawą, utrzymaniem i modernizacją taboru kolejowego. Firma prowadzi działalność w piętnastu zakładach na terenie Polski. Spółka należy do PKP Cargo.
PKP Intercity to największy polski operator kolejowy, który zapewnia komunikację pomiędzy dużymi miastami oraz popularnymi ośrodkami turystycznymi w kraju, a także umożliwia podróżowanie po Europie. Do 2030 roku PKP Intercity planuje uruchamiać blisko dwa razy więcej pociągów i zwiększyć liczbę pasażerów do niemal 90 mln rocznie.