Przeprawa powstaje w Stalowej Woli. Zakres robót obejmuje także budowę w nowym śladzie oraz rozbudowę istniejącego odcinka drogi wojewódzkiej nr 855 o długości prawie pięciu kilometrów. Powstaną też trzy wiadukty oraz pięć przepustów.
Wczoraj wmurowano akt erekcyjny w budowany obiekt. Realizowany przez Strabag obiekt będzie trzecim najdłuższym mostem w naszym kraju oraz najdłuższym na Podkarpaciu. Jego długość osiągnie prawie 1,7 kilometra.
Reklama
Konstrukcja składać się będzie z czterech sekcji - niezależnych pomostów, którym nadano odrębne nazwy: estakada południowa, most główny, estakada dojazdowa, estakada północna. Główna część mostu będzie posiadać konstrukcję wantową z dwoma pylonami i wykonana będzie w technologii extradosed, która łączy ideę mostu podwieszanego i belkowego sprężonego. Do realizacji wykorzystane zostanie ponad 40 tysięcy m3 betonu, 7 tys. ton stali zbrojeniowej, a także pale prefabrykowane, których łączna długość wyniesie około dwadzieścia kilometrów.
Budowa pochłonie niemal 400 mln złotych. Przeprawa w Stalowej Woli ma być gotowa w 2026 roku.