Kolejowa infrastruktura ma powstać na terenie bocznicy kolejowej Warszawa Grochów. Wybrany generalny wykonawca będzie także odpowiedzialny za prace projektowe nad inwestycją.
Zamówienie obejmie nie tylko realizację nowej lokomotywowni, ale też m.in. przygotowanie infrastruktury towarzyszącej oraz montaż urządzeń. Spółka PKP Intercity oczekuje przygotowania obiektu posiadającego na swoim terenie hali mycia lokomotyw.
Reklama
W zakres zadania wejdzie też przebudowa budynku socjalnego, przebudowa urządzeń sterowania ruchem kolejowym oraz budowa stanowiska do diagnostyki taboru kolejowego, w tym do badania nacisków zestawów kołowych na szynę.
Kontrakt w formule "projektuj i buduj" ma zostać wykonany w terminie maksymalnie 33 miesięcy od daty podpisania umowy. Na wykonanie dokumentacji projektowej oraz pozyskanie decyzji administracyjnych przewidziano 15 miesięcy, a termin realizacji robót budowlanych został określony na półtora roku od dnia uzyskania prawomocnego pozwolenia na budowę.
Inwestycja w Warszawie jest jednym z elementów realizowanej przez spółkę kolejową strategii rozwijania zaplecza technicznego. Do 2030 roku firma przeznaczy na ten cel 2,6 mld złotych, a efektem będzie dwadzieścia nowoczesnych bocznic kolejowych.